My family - Reisverslag uit Sandwich, Verenigde Staten van Robin Voois - WaarBenJij.nu My family - Reisverslag uit Sandwich, Verenigde Staten van Robin Voois - WaarBenJij.nu

My family

Door: robininamerika

Blijf op de hoogte en volg Robin

28 Maart 2012 | Verenigde Staten, Sandwich

Donderdag om 15.00 uur werd ik opgehaald door mijn hostmam en haar vader en reden we met z´n 3en naar Pennsylvania waar de ouders van mijn hostmam wonen. Tijdens de ontmoeting kreeg ik gelijk al een knuffel van de moeder! In Pennsylvania ontmoette ik oma en de 2 meiden, vader was aan het werk en die zou ik vrijdag dan zien. ´savonds het ik lekker spaghetti gegeten en voelde ik me erg fijn bij dit gezin. Het waren rare en drukke dagen dus was best wel moe en ben toen ook lekker vroeg gaan slapen. De volgende ochtend heb ik met het thuisfront geskyped en ben wel erg blij met de wifi zodat ik overal gewoon met thuis contact kan houden! De volgende dag vertrokken we rond half 1 naar het vliegveld want we gingen vlogen met opa´s vliegtuig naar the Cape vandaag! En ik mocht naast opa in de cockpit zitten wat ik natuurlijk echt helemaal super vond! En het was absoluut niet eng. Tijdens de vlucht vertelde opa alles en nog wat over vliegtuigen etc. Op het vliegveld werden we opgehaald door vader en reden we met z´n allen naar huis in Sandwich. Het weekend mocht ik lekker relaxt aan doen en werd me al gelijk duidelijk gemaakt dat als ik trek of dorst heb gewoon alles mag pakken want dit was nu tenslotte ook mijn huis! Ik heb toen lekker alles uitgepakt en wat spulletjes neergezet. Ik ben de komende 4 weken nog niet alleen want de jongste is nog geen 3 maanden en hier in Amerika zeggen ze dat een au pair niet alleen mag zijn als de baby jonger dan 3 mnd is.. Ik vind het niet erg want ik vind dit echt een heel gezellig, relaxt en fijn gezin. De ouders zijn heel lief en we hebben dezelfde intresses en de girls zijn allebei ook zo schattig! De jongste is pas 2 mnd maar wil alles al zien, eet goed en is gewoon een hele lieve en leuke baby! De oudste (net 2 jaar)is ook echt een schatje maar als papa of mama erbij wil ze eigenlijk niet zoveel van mij of opa en oma weten en moeten de ouders alles doen... Maar als ouders naar werk zijn is ze zo lief! De 1e week is moeder er nog, 2e/3e week opa en oma en de 4e week is vader thuis. De 2e week word erg druk want oom Mike is er ook heel de week want hij gaat om en in het huis klussen.

De 1e week heb ik aardig een indruk van The cape gekregen en vind het nu al helemaal leuk! In de zomer schijnt het hier helemaal vol te zitten met toeristen dus dat word gezellig! En verder kleine leuke schattige winkeltjes, een mall, lekker restaurants etc! Ik heb nog niet echt een werkschema maar over het algemeen werk ik 3 dagen per week en soms een avondje. Het is dan de bedoeling dat ik sochtends wat leuks ga doen met de meiden zoals: naar een playground, aquarium/kinderboerderij, doe en leer playground, gym of gewoon lekker in of buiten het huis spelen/knutselen. Deze dingen heb ik dan ookal gedaan wat heel leuk was! Verder hebben de ouders een beetje van alles en nog wat uitgelegd over het reilen en zeilen. De 1e week verliep heel goed en eet ik hier over het algemeen erg gezond! Wel eet ik hier nieuwe dingen zoals: thais, Indians en Colombiaans. Donderdag kwam een vriend van de ouders die chefkok is een lekkere maaltijd maken voor ons!

Mijn family heeft geen gewone tv kanalen maar netflix en huluplus, ik zal even uitleggen wat dat precies is: Op netflix kan je series en films bekijken en op Huluplus kan je series/documentaires/nieuwsafleveringen kan bekijken. Ik vind dit heel erg leuk want nu kan ik mijn series die ik niet helemaal gezien hebt of gewoon super vind weer van het begin zien zonder ze te moeten downloaden of iets!
Ik heb een eigen auto die ik dus kan gebruiken wanneer ik wil en op de dagen de Lauren(moeder) werkt gebruik ik haar auto omdat de autostoeltjes van de meiden in moeders auto zitten.
Zoals jullie weten verdien ik hier een x bedrag per week maar van de ouders krijg ik nu $20 p.w. meer om m'n eigen douchegel en shampoo te kopen :-D!

De 2e week is al begonnen en heb eigenlijk m'n plekje wel zo'n beetje gevonden hier. Ben ontzettend blij dat ik bij dit gezin woon voor het komende jaar! Vandaag had de oudste babyzwemles en ging ik samen met haar het water in wat ontzettend leuk was!

Als het goed is heb ik nu zo'n beetje alles verteld! En als ik wat vergeten ben, schrijf ik dat in m'n volgende verslag.

Dikke kusxxxx!




  • 28 Maart 2012 - 06:41

    Rianne:

    Goed te horen dat je het zo naar je zin hebt! Ik stuur je snel een mail :) X

  • 28 Maart 2012 - 06:59

    Loreen:

    Wat leuk om zo'n enthousiast verhaal te lezen!!!
    Wat ben je in een leuk gezin terrecht gekomen zeg klinkt zo goed allemaal, vind t super van je dat je dit doet en durft! Geniet :-) en post maar veel verhalen

  • 28 Maart 2012 - 07:18

    Miranda:

    Hey Robin,
    Je hebt het goed getroffen! Het lijkt me een leuk gezin. Echt leuk om je reisverslag te lezen, alsof ik een boek lees. Je kunt goed schrijven. Werkse en geniet er ook van! Tot de volgende keer.

  • 28 Maart 2012 - 08:13

    Denise:

    Super joh!!
    Enne... Is oom mike zo'n echte amerikaanse klusser, bruin, sixpack, tuinpak? ;-)
    Have fun!

    Xxx denise

  • 28 Maart 2012 - 08:37

    Kim:

    Wat super leuk poeppie! ik ben erg benieuwd naar de kids, dus maak snel een foto van ze en dan even sturen via de whatsapp!

    Ik mis je hoor! maar vind het fijn dat ik je nogwel elke dag spreek!

    Liefs, Kim

  • 29 Maart 2012 - 14:14

    Marijke:

    Hi robin, klinkt allemaal super. Nog heel veel plezier!!!

  • 29 Maart 2012 - 17:40

    Petra Pijnenburg:

    Hoi lieve nicht, wat heb je weer een leuk verslag gemaakt! Lijkt een beetje op een kijkje in je dagboek (zonder de privé-aantekeningen dan). Het klinkt alsof je een heel leuk gezin hebt getroffen. Bofferd!!
    By the way, morgen slaap ik in jouw bed!! Denk vaak aan je hoor... Liefs Petra

  • 29 Maart 2012 - 21:37

    Anne-wil:

    Haha die foto van ons baggage! Leuk reisverslag heb je!
    Mooi dat je het naar je zin hebt en dat je een leuk gezin hebt!!!

  • 01 April 2012 - 11:14

    Maaike:

    Heee Ro! Leuk om te lezen dat je al zo snel je plekje heb gevonden! :) Erg fijn! Super tof dat je dit ben gaan doen, heel veel plezier nog en ik kijk al uit naar je volgende verhaal! :) Liefs, Maaike

  • 01 April 2012 - 18:07

    Jose Warbout:

    Hoi Robin hier een berichtje van je tante,Jurgen en Sascha hebben me wegwijs gemaakt op face-book je weet dat dit niet mijn ding is, maar vind het nu heel erg leuk om je te volgen, wat fijn dat je het zo leuk hebt en zo n fijne familie je hebt het echt getroffen,wat gaaf dat je al zoveel leuke dingen hebt gedaan en al zo snel je draai gevonden hebt, Geniet ervan en kijk uit naar je volgende verslag!! Dikke kus van ons allemaal xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sandwich

Robin

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 14890

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 20 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: