My first week in America - Reisverslag uit Sandwich, Verenigde Staten van Robin Voois - WaarBenJij.nu My first week in America - Reisverslag uit Sandwich, Verenigde Staten van Robin Voois - WaarBenJij.nu

My first week in America

Door: robininamerika

Blijf op de hoogte en volg Robin

20 Maart 2012 | Verenigde Staten, Sandwich

Hoi lieve allemaal!

Mijn eerste week in Amerika is alweer voorbij! En ben al begonnen aan mn 2e week. Maar ik zal eerst maar eens gaan vertellen wat ik allemaal heb gedaan in the first week!

Maandag:
Om 03.30 uur ging de wekker en dacht gelijk toen ik wakker werd; oke nu gaat het echt beginnen. Zo raar! Heb je maanden, weken, dagen ernaar toe gewerkt en dan is het tijd! Op schiphol hebben we eerst nog even wat gedronken met zn allen voordat ik naar de paspoortcontrole moest... Ik dacht ik ga niet huilen... neuh denk het niet hoor maar toch wel en heb denk wel 2 keer gezegd; ik wil nog niet... Na een fijn maar verdrietig afscheid moest ik toch echt gaan anders kon ik niet mee met het vliegtuig!

Om 08.15 vlogen ik en een ander meisje die ook als au pair dit jaar in Amerika zit samen naar Amerika. Gelukkig hadden we een rechtstreekse vlucht naar New York en hoeften we dus niet over te stappen. Omdat we elkaar nog niet echt kende hebben we aardig wat gepraat met elkaar en heb ik me eigenlijk niet verveeld in het vliegtuig. Rond 16.00 uur ned tijd kwamen we aan in NY. Daar werden we opgehaald door een vrouwtje van AUPAIRINAMERICA. Omdat we niet de enige waren die werden opgehaald moesten we nog even wachten op de 4 andere au pairs. Toen iedereen er was werden we in een taxi naar ons Hotel gebracht. In het hotel kregen we wat informatie en we mochten daarna fijn naar onze hotelkamer ZONDER onze koffers.... Die werden later naar onze kamers gebracht! Tijdens de informatiemeeting kreeg ik een envelope waarop stond dat mijn familie voor de New York City Tour had betaald! Ook kreeg ik een telefoonkaart om naar huis te bellen. Ik was hier erg blij mij! Hou ik nog wat geld in mijn eigen zak. Ik heb toen gelijk even naar huis gebeld en was erg blij om mn ouders te horen en te vertellen dat alles goed is gegaan.'s Middags ging ik met 3 meiden naar de mall hier in Stamford, wat we pas na lang zoeken vonden, haha. 's-Avonds ontmoette ik mijn 2 kamer genootjes( uit thailand en colombia). Pff dat was me een dagje! Besefte eigenlijk gewoon niet dat ik in Amerika was, zooo raar!

Dinsdag en woensdag kregen we training over de amerikaanse cultuur en red cross(ehbo) training. Veel was wel logisch en wist ik wel al. Het word ook zo vaak herhaald dat het er eigenlijk ook gewoon ingestampt word haha. Tijdens de training heb ik 2 andere meiden uit Nederland leren kennen dus waren de trainingen best gezellig met de 3 andere dutch girls!
Deze dagen heb ik ook nog even naar huis gebeld en geskypt met het thuisfront! We hadden gratis internet in het hotel wat natuurlijk helemaal super was en verder was het hotel ook echt een luxe hotel! Hele mooie kamers en lounge, echt relaxt!

Woensdagavond moesten we om 17.30 uur klaar staan want we gingen met een bus naar New York voor de City Tour!! Het was zooo super leuk! Zoveel gezien en als je daar dan boven op de Rockefeller Center staat en over heel New York kan uit kijken is het zo raar dat je gewoon in New York bent! Ik kom zeker weten terug in New York!

Donderdag: Laatste halve dag training. Wat er allemaal verteld is weet ik eigelijk niet echt meer... We hebben nog veel vragen van au pairs behandeld en het gehad over de amerikanen in het algemeen. Om 14.00 uur was de training afgelopen en werd ik om 15.00 uur opgehaald door moeder en opa van mijn gastgezin. Niet iedereen werd opgehaald door hun gastgezin, veel moesten naar de trein of moesten nog vliegen.

In mijn volgende reisverslag vertel ik hoe mijn 1e week verder verliep anders wordt dit een mega verhaal!

Liefsxx















  • 20 Maart 2012 - 08:16

    Monique:

    Hey Robin, leuk hoor om je verslag te lezen. Als ik dat zo lees vind ik jammer dat ik het lef er nooit voor heb gehad om te gaan en nu kan het niet meer haha.
    Geniet en veel plezier
    liefs Monique

  • 20 Maart 2012 - 12:37

    Tanja:

    Ha Robin!

    Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat!
    Wat een avonturen allemaal! Ben benieuwd naar je eerste week in het gezin!

    Liefs, Tanja

  • 20 Maart 2012 - 14:24

    Denise:

    Super zeg!!
    Ben benieuwd naar je eerste dagen bij je gezin!
    Xxx denise

  • 20 Maart 2012 - 21:23

    Miranda:

    Hey Robin,
    Wat leuk om je ervaringen te lezen. En de foto's van NY. Wauw! Kan mij voorstellen dat je veel indrukken op doet. Nou, ik kijk al weer uit naar je volgende reisverslag. In de tussentijd peil ik gewoon fff bij je moeder. Veel liefs, Miranda

  • 20 Maart 2012 - 22:10

    Petra Pijnenburg:

    Ha lieve Robin,

    Wat geweldig leuk om je verslag te lezen! Fijn ook om te horen dat alles goed is gegaan en dat New York zo'n indruk maakte. Zag op de foto's dat je met het kleine vliegtuigje bent opgehaald. Fantastisch zeg! Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag. Heel veel plezier en werkze!
    Liefs, Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sandwich

Robin

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 14895

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 20 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: