Augustus-September - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van Robin Voois - WaarBenJij.nu Augustus-September - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van Robin Voois - WaarBenJij.nu

Augustus-September

Blijf op de hoogte en volg Robin

15 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Hyannis

Weer in Amerika! Wat een raar maar ook normaal gevoel om hier weer te zijn! Toen ik hier in maart kwam was alles nieuw voor me, moest leren hoe het hier in huis aan toe ging, leerde nieuwe mensen kennen, hele andere omgeving etc. Maar nu, nu was alles al bekend voor me en daarom voelde het normaal om hier weer te zijn. Het thuis gevoel.. maar toch, toch voelde het raar. De eerste paar maanden had ik geen heimwee gevoel, natuurljk miste ik iedereen wel maar het ging goed! Maar nu nadat ik een kleine 3 weken thuis geweest ben, iedereen weer heb gezien en vooral veel tijd door gebracht met m'n ouders, zus en broertje was het anders! Was miste ik iedereen en dat vond ik ook zeer vervelend! Dacht soms wat doe ik hier eigenlijk?? Gelukkig heb ik een hele lieve hostfamily en skype ik vaak met thuis dus is het helemaal goed gekomen!

Oke wacht even...! Zullen jullie wel denken?! De titel van het reisverslag is Augustus-September, maar het is al begin oktober?? Ja jullie heb het goed :) Ik ga nu pas een reisverslag schrijven van Aug-Sep en later nog van begin oktober.. De reden daarvoor is simpel weg dat ik gewoon LUI ben. Het voelt als huiswerk, geen zin in! En elke keer denk ik neee wil geen reisverslag maken want ben er zolang mee bezig... Maar ik wil jullie graag laten weten wat ik hier allemaal doe en ik vind het leuk om het later allemaal nog eens terug te lezen! Gelukkig heb ik een super leuke kalender waar ik alles opschrijf wat ik per dag heb gedaan, dus ik vergeet het niet!

De 1e 2 weken nadat ik weer terug was in Amerika heb ik niet heel veel bijzonders gedaan. Woe 15 en Dond 16 Aug heb gewerkt en heb ik lekker met de meiden gewandeld en verder lekker rustig aan gedaan, had geen erge Jetlag maar was toch wel moe. Het weekend had ik het rijk voor mij alleen want m'n Hostfamily ging een weekend naar familie. Dus lekker rustig aan gedaan en beetje geshopt! Jammer genoeg kon ik bij mijn mama's verjaardag niet bij zijn!:( Volgend jaar gelukkig wel! Maken we een feestje!
De week van de 27e had ik het wat drukker.. Moest werken op ma, di en woe en heb met de kinderen gewandeld, koekjes en cake gebakken en naar the Mall geweest. Ben 2 keer uiteten geweest, geshopt, koffie @ starbucks, gesport en naar een plaatsje verder op de Cape geweest.

September:
Zoals jullie weten moet ik 6 credits halen in mijn au pair jaar. Nu ben ik op een trip geweest naar Canada en moest ik daarbij 3 zaterdagen naar een saaie geschiedenisles... daar verdiende 3 credits mee. Nu moet ik nog 3 credits hebben! Dus heb ik me ingeschreven voor een bakingcursus! Dat is elke dinsdag van 17.00 tot 22.00 uur en het is echt super leuk! Soms wel een beetje moeilijk want ze gebruiken hier cups en ounces.. wat ik dus niet gewend ben. Maar dat geeft niet, leer ik nog is wat, haha.
Week van 3 september: heb ik 18,5 uur gewerkt, dus niet veel maar verspreid over 4 dagen. Op de dagen dat ik middag op de dag moet werken ga ik meestal 's ochtends sporten of doe ik lekker rustig aan. Vrijdag heb ik met Adonya pannenkoeken gemaakt en hebben we een leuk bijtje geknutseld van een wc rol en papier. Het weekend lekker geshopt en zaterdag was oma er en hebben oma, Lauren en ik zaterdagavond een film gekeken met hapjes en wijn! Was erg gezellig.
Week van 10 sept: Dinsdag had ik mn bakingcursus maar omdat dit een les was met voornamelijk informatie duurde de les niet zolang. Emma (ook au pair, uit Nieuw Zeeland) en ik zijn toen uit eten gegaan bij Joe's in Hyannis. Woensdag 12 sept was ik 6 maanden in Amerika! Zo wat vliegt de tijd voorbij en ze zeggen dat de laatste 6 maanden nog sneller gaan. Donderdag en vrijdag paar uurtjes gewerkt en verder niet zoveel bijzonders.. Zaterdag had ik een clustermeeting in Boston @ Harvard want we hadden een Harvardtour! Na de tour hadden we nog een korte meeting met elkaar en zijn we daarna gaan winkelen en wat wezen eten!
Week van 17 sept: deze week 2 hele dagen gewerkt en de andere dagen 2 uurtjes per dag en het weekend natuurlijk lekker vrij! Vrijdag de 21e ben ik uit eten geweest met de Hostfamily van Emma en zijn we daarna gaan bowlen, was echt erg gezellig! Vertelde later aan Santiago dat de hostfamily van Emma zo aardig voor me was en zijn reactie was daarop: maar ze zijn toch niet aardiger dan ons he?! hahaha. De volgende dag weer met Emma afgesproken en zijn we gaan high teaen bij de Thea shop in Sandwich. Zondag vierde mijn lieve Opa zijn 80ste verjaardag bij mijn ouders thuis en was heel de family er. Mijn moeder kwam met het leuke idee dat we konden gaan skypen! Dus dat hebben we gedaan, was erg leuk was! Heel de familie gesproken en gezien! Super!
Weekend vd 24e sept: maandag met de meiden naar Zooquarium geweest, wat altijd een succes is! Vooral de vissen en de eenden! Donderdag met Lauren, Santiago en de meiden uiteten geweest bij een restaurant van een vriend van hun. Was super lekker eten! Het weekend was erg druk, er kwam familie uit Australie over, maar Lauren had girls weekend in Boston en omdat zij weg was was het een beetje chaos. Het was erg gezellig maar deze familie had ook 2 meiden van 1 en 2,5 jaar en nu hadden we dus 4 drukke meisjes in huis! Zondag zijn we met z'n allen wezen lunch bij een klein lunchzaakje in Dennis op de Cape.

En dan is het alweer Oktober! Herfst alhoewel het hier nog niet zo koud is als thuis hoor! Week van 1 Okt: maandagochtend ben ik met de fam uit Australie, oma, Adonya en Sidney naar de playground geweest. Het was erg lekker weer en de meiden hadden zoveel plezier dat ik er zelf ook vrolijk van werd. Deze dag moest ik tot 18.00 werken en lag lekker vroeg in bed want was aardig moe van het weekend. Dinsdag heb ik tijdens de cursus verschillende soorten saucen voor desserts leren maken. Elke week maken we wat anders en aan het eind van de les mogen we alles proeven/opeten, heerlijk! Woendagmiddag 2 uurtjes gewerkt dus ik had 's ochtends lekker even de tijd om te gaan sporten! Vrijdag moest ik met de meiden naar de dokter. Adonya heeft laatste tijd schrale plekken op de binnenkant van haar polsen, ellebogen, knieen en elke keer als ze uit bed kwam vertelde ze me dat het zo itchy was.. En nu blijkt dat ze -wat ik al dacht- exzeem heeft.. Natuurlijk hartstikke zielig om te zien bij zo´n kleine meid. Ze krijgt nu 2 keer per dag een zalfje en ze mag niet meer elke dag in bad.. Maar gelukkig gaat het nu veel beter. Na de dokter een lekkere quiche gemaakt en ´s avonds uiteten geweest met Emma bij Plain d´avignon waar onze chef van de bakingcursus werkt! Dessert was zooo lekker maar volgens mij heb ik er nu 3 kilo bij gegeten... Ach het was een dessert van onze lerares dus had geen keus, ik moest het proeven! Zaterdag was kleine dingetjes geshopt en met mams, paps en rianne geskypt! Zondag dagje Boston en ´s avonds bij au pair Laura uit Duitsland een filmpje gekeken!

Week van 8 okt: maandag was het een feestdag! want het was Columbusday! Ik dacht dat ik moest werken maandag maar dat hoefde helemaal niet want Lauren en Santiago waren vrij, was een leuke verrassing! Eigenlijk niet zoveel gedaan deze dag.. Dinsdag moest ik wel werken en hebben Adonya en ik lekker geknutseld en geverfd. Dit doe ik best veel met haar en dus hangt zo'n beetje heel de keuken vol met knutsels wat we gemaakt hebben! Sommige dingen bewaar ik want ik ga een soort van knutsel/plak/fotoboek maken voor als afscheidscadeautje als ik weg ga. Woensdag was een rustig dagje want voelde me niet zo heel goed en de meiden ook niet echt dus hadden we een relaxt dagje vandaag! Donderdag natuurlijk weer geknutseld! Vrijdag 7 maanden in Amerika!!! Zaterdag hoef ik normaal gesproken niet te werken maar omdat Lauren en Santiago een date hadden voor hun anniversary moest ik 's avonds een paar uurtjes werken. Ik moest dus met de meiden eten en had bedacht om zelfgemaakte pizza te eten! leuke activiteit en nog lekker ook!!

Zondag (vandaag) geskypt met thuis!! Het is bijna zover!! Mijn papa en mama komen naar Amerika! Ik zie ze op het vliegveld in Newark en gaan we een paar daagjes naar New York :D en rijden daarna naar Cape Cod!
Heb er zo ontzettend veel zin in!!

Dikke kus en groetjes!! xoxo


  • 15 Oktober 2012 - 07:19

    Miranda:

    Hey Robin, goed van je dat je toch een reisverslag hebt geschreven. Je zou je lezers anders zo teleurstellen ;- Wat jammer dat ik je gemist heb toen je in Nederland was. Ik was zelf op vakantie. Suc6 met je curus. Proef ik volgend jaar het resultaat! ;-) Lieve groetjes!

  • 15 Oktober 2012 - 09:36

    Michanou:

    Hoi Robin,

    Leuk reisverslag weer! Ik krijg spontane trek als je het over al die desserts hebt. Leuk dat je die knutsels bewaard en er uiteindelijk een plakboek van maakt. Ik vond het echt gezellig dat je even bij Mundo langs kwam, maar veel te kort om met je bij te praten. Ook vond ik het wel raar, want je weet dat je in Amerika zit en ineens sta je voor het hek van Mundo. Ontzettend leuk dat je ouders binnenkort komen. Heel veel plezier in New York alvast!

    P.s. Ik wil nog steeds een keer skypen met je!

    Liefs, Michanou

  • 16 Oktober 2012 - 12:19

    Petra Pijnenburg-Hofland:

    Lieve Robin, wat heb je weer een leuk verslag gemaakt! Probeer het verslag-schrijven vol te houden: voor ons heel leuk om op de hoogte te blijven, voor jezelf zó leuk voor later!! Ik wens je héél véél plezier de komende tijd als je ouders er zijn! Wat zullen jullie ervan genieten om weer bij elkaar te zijn! Veel plezier en we lezen alles wel weer in het volgende verslag. Dikke kus X

  • 04 November 2012 - 19:18

    Jose:

    Hoi Robin, het blijft leuk om je verslagen te lezen, Het zit er alweer bijna op en je ouders gaan vandaag weer terug naar huis, het afscheid zal best moeilijk zijn, maar jullie hebben wel een geweldige tijd met elkaar gehad, ben benieuwd naar je moeders verhalen.Hier alles zijn gangetje en ben weer blij dat je ouders terugkomen, heb onze uitjes en wijntjes gemist!!! Nou lieverd je bent al ruim over de helft , hoop dat je het de laatste maanden ook naar je zin zult hebben,maar daar ben ik eigenlijk niet bang voor, nog een hele fijne tijd en tot schrijfs xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hyannis

Robin

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 14886

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 20 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: