Laatste weekje en hoe gaat het nu?! - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Robin Voois - WaarBenJij.nu Laatste weekje en hoe gaat het nu?! - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Robin Voois - WaarBenJij.nu

Laatste weekje en hoe gaat het nu?!

Blijf op de hoogte en volg Robin

08 April 2013 | Nederland, Hoek van Holland

Hallo allemaal!

Mijn laatste verslag waarin ik vertel hoe mijn laatste week is gegaan en hoe het 2,5 week na aankomst in nederland gaat!

De week van de 11e maart was erg druk, ik moest 3 hele dagen werken, m'n spullen inpakken, de nieuwe au pair kwam deze week en ik moest naar een andere kamer verhuizen. Maandagochtend ben ik gezellig met Adonya en Sidney naar Ihop geweest om daar te ontbijten. De schoonmaakster kwam langs en dan gaan we meestal ergens naar toe zodat zij haar werk kan doen. Na het ontbijt zijn we naar het winkelcentrum gegaan en hebben uitgebreid ons rondje gelopen. 's Avonds heb ik samen met Santiago en Lauren onze favoriete serie The Walking Dead gekeken. De volgende dag hebben we lekker geknutseld, we hebben hele grote tulpen voor het raam gemaakt waar Adonya heel erg trots op was. Woensdagochtend zijn we naar de playground geweest en heeft Adonya met veel andere kinderen gespeeld. Adonya gaat niet naar school of een peuterspeelzaal dus ze ziet niet zoveel kinderen. Maar als we naar een speeltuin of indoor speeltuin gaan vindt ze het zo leuk om met andere kinderen te spelen en het is zo goed voor haar ontwikkeling, het delen van speelgoed met andere vriendjes. Lauren en Santiago hebben dan ook besloten dat ze in het najaar naar een peuterspeelzaal gaat. Ik weet zeker dat ze dat erg leuk gaat vinden! 's Middags kwam oma Pilar om een nachtje op de kinderen te passen, L+S gingen woensdagavond weg om de volgende dag de nieuwe au pair Viviane op te halen. Ze overnachtte halverwege sandwich en new york zodat ze niet zo'n lange reis zouden hebben donderdag.
Donderdag heb ik niet echt gewerkt omdat oma en Linda de meiden een meidendagje hadden. Ik heb toen de speculaascake die ik een dag ervoor had gemaakt afgemaakt. Lauren vindt die cake namelijk erg lekker en vroeg of ik hem nog 1 keer kon maken voordat ik weg zou gaan. En natuurlijk heb ik dat gedaan! (ik vind de cake namelijk ook erg lekker ;)). Die dag heb ik ook al mijn spullen verhuist naar de kelderkamer. 's Avonds kwamen L+S weer thuis samen met de nieuwe au pair. Ze heet Viviane en komt uit Brazilie en is 23 jaar, ze had het erg koud en kon ook maar niet wennen aan de kou. Misschien heb je nu de vraag waarom hebben ze voor een braziliaanse au pair gekozen? Nou ze hadden eigenlijk geen keus! Er waren alleen maar Braziliaanse meiden waar ze uit konden kiezen. Maar ze is hartstikke aardig en erg lief voor de meiden. Vrijdag zijn we met z'n 2en samen naar Hyannis geweest, ik heb toen Hyannis en het winkelcentrum laten zien.
16 maart was oma Pilar jarig en voor haar verjaardag zijn we met z'n allen uiteten geweest. Dat was erg gezellig met heel de familie. Ik heb die dag heel lief van Linda een vriendin van Pilar een afscheidcadeautje ( oorbellen ) en verjaardagscadeautje gehad, een Alex en Ani armbandje met m'n geboortesteen. Dat was erg lief! De laatste paar dagen had ik het erg druk met inpakken. Het was zo lastig om keuzes te maken wat ik nou wel en niet mee kon nemen! Heb echt veel kleding en andere spulletje daar gelaten... Maar de belangrijkste en mooie spullen en kleding kon ik gelukkig meenemen! Dinsdagavond heb ik een plakboek gegeven met werkjes en foto's van die meiden. Ik ben daar zooo lang mee bezig geweest en gelukkig vonden Lauren en Santiago het zo ontzettend leuk! Ze waren er echt heel blij mee, Lauren moest wat traantjes weg pinken.

En toen was het 20 maart! Ik ga naar huis!!! Het was zo raar die week, alsof ik nog helemaal niet naar huis zou gaan. En toen ik echt afscheid moest nemen was het nog steeds vreemd, eigenlijk vanaf het moment dat ik naar een andere kamer ging begon ik al met afscheid nemen.. Op het vliegveld had ik het ook echt moeilijk, ik wist gewoon niet hoe ik me moest voelen... Pas toen ik in het vliegtuig zat en we opstegen begon ik echt te beseffen dat m'n jaar in Amerika over was. Ik heb dan ook zeker wel even gehuild. M'n vlucht was hartstikke goed en na 7,5 uurtjes vliegen landde ik in Nederland!! Daar stonden pap, mam, Rianne, Niels, opa, oma en mijn lieve vriendinnetjes Kim en Marieke!! Was super blij om ze te zien!! Daar stonden ze met spandoeken en tulpen! Heel lief!
Daarna hebben ze bij ons thuis nog een bakkie gedaan.

23 maart was m'n welcome home/ verjaardags feestje wat heel gezellig was! Ik heb toen jammer genoeg niet met iedereen kunnen praten omdat ik daar niet aan toe kwam maar gelukkig heb ik dat wel alweer ingehaald! Het was in ieder geval zo leuk om iedereen weer te zien! Veel leuke cadeautjes gehad! M'n moeder had het goed georganiseerd! Heel de familie uitgenodigd en we hadden lekkere hapjes! mmm. Thanks mams!

Nu 2,5 week later ben ik alweer helemaal gewend om thuis te zijn. Toen ik net thuis was voelde het fijn maar toch ook heel raar.. Ik was blij om thuis te zijn maar ik miste ook die meiden en ik wist niet hoe ik me nou moest voelen. Maar nu voel ik me goed! Leuke dingen gedaan de afgelopen 2 weken. Ik was ook zo blij om weer heerlijk Hollandse dingen te eten. Dat heb ik wel gemist hoor. Ik ben vandaag (8 april) weer begonnen met werken, niet op m'n eigen locatie maar de locatie waar m'n moeder ook werkt. Andere collega's en kinderen dus dat is ook wel weer even wennen maar dat komt goed!
Ik heb een auto gekocht waar ik erg blij mee ben, hoef ik niet meer te treinen naar m'n werk! Zondagavond heb ik geskyped met Amerika wat erg leuk was! Sidney zien lopen, wat ze nu echt goed kan en Adonya met hele verhalen. Was zo leuk om de meiden te zien! Op dat moment miste ik ze echt wel. Over een paar weekjes zeker weer skypen!

Conclusie: Ik ben blij dat ik als au pair naar Amerika ben gegaan. Ik heb zoveel leuke dingen meegemaakt en ik heb veel geleerd! Een hele lieve familie en leuke mensen leren kennen maar ik heb zeker mezelf beter leren kennen. Maar ik ben ook heel erg blij dat ik weer terug in Nederland ben. In Amerika heb ik meer respect voor Nederland gekregen, we hebben het zo goed hier! Nederland is mijn land, waar mijn familie en vrienden wonen en die verlaat ik niet nog een keer voor jaar.

Dank jullie wel voor alle lieve kaartjes, brieven, berichtjes, pakjes en skypegesprekken!! Ik ben zo blij geweest met skype, en ik heb ook echt veel geskyped met pap en mam wat erg fijn was! Daardoor miste ik thuis toch een stukje minder.

Liefs Robin

  • 08 April 2013 - 23:23

    Miranda:

    Lieve Robin, ik vind je een dappere dame. Je bent gegroeid en sterker geworden het afgelopen jaar. Heerlijk dat je weer vertrouwd thuis bent. Fijn dat je een nieuwe en toch ook bekende werkomgeving getroffen hebt. Jij bedankt voor je mooie verslagen en ik ga je vast en zeker gauw zien. Ik kom binnenkort weer ffff buurten in Schiedam. Lieve groetjes, Miranda

  • 09 April 2013 - 20:26

    'n Blije Mams:

    Lieve Robin,
    ik zal je leuke verslagen zeker missen maar ik ben zo blij dat je weer thuis bent. Dankzij al onze whatsappjes en onze vele skype uren en ons bezoek aan jou in Sandwich en je verslagen leek het afgelopen jaar minder lang.
    Nu praten we samen over het afgelopen jaar en over de toekomst, lekker op de bank!

    Liefs van je mams

  • 10 April 2013 - 12:52

    Petra:

    Lieve Robin, ik ben ook blij dat je weer thuis bent hoor! Leuk dat je je reeks verslagen nog hebt beëindigd met dit verslag. Ik heb je verslagen met veel plezier gelezen. Bedankt daarvoor! Tot binnenkort! Liefs Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoek van Holland

Robin

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1280
Totaal aantal bezoekers 14857

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 20 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: